Webergonómia, weboldalak újratervezése
Egy weboldal, webáruház valamilyen jól meghatározott cél érdekében jön létre.
Az adott célt funkcionálisan sokféleképpen elérhetjük, és ezzel a dolgot ki is pipálhatjuk. Ha pédául a webáruház megjeleníti a termékeket, és azokat kosárba is lehet tenni, gondolhatjuk, hogy a vevőket már semmi sem akadályozza meg attól, hogy rendeljenek.
Ha az szeretnénk, hogy az adott cél nem "elérhető" legyen, hanem a lehető legegyszerűbben, leghatékonyabban a legtöbb profitot hozza, akkor szükség van a felületek ergonómiai megtervezésére is. Alapvető igény, hogy a vásárlás folyamata gördülékeny legyen, és a szükséges információk minden ponton rendelkezésre álljanak. De a felülettel szemben nem csak az igény, hogy a folyamatot végigvigye, hanem ösztönözze is.
Kinél van a bölcsek köve?
Nálunk nincs! (és nincs is rá szükségünk...)Mit lehet tenni? Tesztelünk!
Weboldalak ergonómiai kialakítása során ugyan van néhány alapvető szabály, amihez tartjuk magunkat. A kulcsfelületekre azonban több változatot készítünk, és teszteléssel határozzuk meg, melyik hatékonyabb az adott esetben.